måndag 23 maj 2011

It's just another manic monday!


Äntligen hemma efter en heldag på jobb. Jag har jobbat hela helgen, och är egentligen slut som artist, men det var bara på det igen. Eftersom jag nyligen blivit EKG-ansvarig på avdelningen så ska jag ju vara med och kolla nu vid sjukhusets inköp av nya EKG-apparater. Kl 9.00 idag var det visning på hjärtmottagningen. Absolut inget att missa. :P
Efter det hade jag bestämt mig för att vara med på Malins sviktskola, som är för våra hjärtsviktande patienter. Tänkte att det skulle vara ett välkommet avbrott i avdelningsarbetet. Och det var verkligen givande. Fick en massa basic information repeterat. PLUS att jag fick träffa en del av de underbara hjärtsviktspatienter som vi haft inneliggande hos oss på avdelningen. Så roligt att se dom i en annan miljö än sjukhusmiljön. 
Hjärtskolan varade mellan 10.00-13.00 och efter det var det dags för avdelningsarbete mellan 13.30-20.00. Så dagen har verkligen varit fullproppad med "hjärtvård". ::3

Nu har jag äntligen kommit hem och är helt ensam i lägenheten. Karln min är ute på böljan blå, eller kanske inte riktigt ändå, men ute på Fjärderholmarna. De hade besök från Tyskland (eller var det Österrike?) på hans jobb idag. Och fint besök ser man till att underhålla fint! ;) Så det bar visst ut i Stockholms skärgård (närmare bestämt Grinda) för en öl eller två. Nu har jag fått rapport om att de som sagt är ute på Fjäderholmarna för en god middag. 

Själv får jag nöja mig med ett glas rosé och några köttbullar som jag hittade i kylen. Kanske inte en kombination som Per Morberg skulle rekommendera, men jag är inte den som är den. Man tar vad man har helt enkelt. Allt ska ju ändå blandas i magen, eller hur var det nu? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar