onsdag 4 maj 2011

Tisdagen på Vurma


Igår var det dags för en fika med fina Malin. Det var enormt längesedan. Vi umgicks relativt mycket när jag precis flyttat upp till Stockholm, men av någon anledning slutade vi ses för ca 2½-3 år sedan. 
Jag har försökt fundera ut hur det kom sig, men vet faktiskt inte. För vi var absolut inte ovänner. 

 ♥ Livet kom väl emellan ♥

Hon träffade sin kille för 2½ år sedan. Ungefär ett halvår senare träffade jag Niklas. I början av ett förhållande har man ju så gott som bara tid för sin partner. Någonstans under den tiden måste vi ha fått andra vänner och bekanta att fylla upp tiden med, utan att någon har reagerat. 
Plus att jag under det sista året har mått väldigt dåligt. Då har jag verkligen inte haft ork eller lust att försöker återuppbygga gamla relationer och bekantskaper. 

Men det är aldrig försent. Riktigt mysigt med en lång frukost på VURMA i Hornstull. Det var precis vad man behövde efter att ha vaknat upp till snöflingor på sin lediga dag. Och Vurma är verkligen ett café att rekommendera. Så längesedan jag var där nu, men nu får det blir lite oftare. 

För visst är våren och sommaren på väg, trots allt...?

1 kommentar: