måndag 16 maj 2011

Burk-freak


Igår var vi ju ute i Haninge och hälsade på hos vänner. Och eftersom det finns ett Biltema ute i Haninge så passade vi på att svänga inom där och kolla runt lite bland hyllorna. 
Jag hittade faktiskt lite matlådor. Niklas har fått för sig att jag fått "nippran" på att köpa burkar. :P Och kanske stämmer det. Det är ju så skönt att köpa burkar och förvaring, om inte annat för att det ska bli lite organiserat. Och tro't eller ej, men dessa småburkarna kostade bara 19,90.- per förpackning. Alltså 19,90.- för 6 st av de rosa lådorna och 19,90.- för 4 st av de blå (dubbelt så stora) lådorna.

ÄR INTE DET PANG PRIS SÅ SÄG! 

Och som ni ser på den högra bilden (min matlåda till kvällspasset), så känns det mycket fräschare att ha var sak för sig. Nu utesluter jag pasta på kvällarna, så har med mig 2 burkar grönsaker. 

Ska faktiskt försöka vara duktig nu och koka upp ordentligt med grönsaker och fylla de små burkarna, så att man alltid har med sig 1-2 smålådor med grönsaker till maten. ;) Känns så mycket bättre. Nu när man ska försöka gå ner i vikt och bli lite lättare inför sommaren. 

Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Good Luck!!
    Jag gillade burkarna - speciellt de rosa! ;P

    SvaraRadera