torsdag 30 juni 2011

Den som väntar på något gott...

... eller!?


Förlåt för att jag inte bloggat på evigheter. Det har helt enkelt inte lockat mig. Och de gånger då jag antagligen hade kunnat tänka mig att blogga, så har varken tiden eller orken räckt till. Tyvärr.
Fan.. jag har ju inte ens haft tid och ork att gå in på facebook och snabbkolla läget. DET NI!!!


Jag har varit trött den senaste tiden. Nu har ju värmen kommit på riktigt också. Den efterlängtade sommaren är äntligen här! *yippie*



Midsommar firade jag och själsfränden min i Skåne. Det blev jordgubbar och glass i mängder. [mums.mums] Mormor passade på att fira sin 65årsdag på Midsommar, så vi var där ute och stökade. Det var verkligen riktigt roligt att fira med familjen istället för att åka ut och supa med vänner i Stockholm skärgård. 



Vi hann med en Skåne-sightseeing också - jag, Niklas och far - i alla fall av nordvästra Skåne. Resten av Skåne har vi hela semestern på oss att utforska. Eller kanske vi får dela upp det på flera somrar framöver. Mycket fint att se! Speciellt sommartid, med Bosjökloster, Glimmingehus, Kiviks cidermusteri och markad, Ystad havsbad, Ale Stenar, Stens Huvud... ja ni.. listan kan göras lång. Och ännu länge kan den göras med sådana små mysiga utflykter som att cykla runt Ven, äta glass i Bjärreds sommarkiosk, långgrundsbada i Lomma eller Svalöv. 


Får nog helt enkelt göra som mor min säger - ta karln min i hampan och flytta ner till Skåne för gott! Vi får väl se hur det blir med det..
Men den som väntar på något gott...

2 kommentarer:

  1. Skåne är verkligen vackert. Exmaken och jag bilade runt i skåne för en himla massa år sedan och det var en av de bästa resorna jag gjort. Så mycket vackert det finns att se och uppleva där. *vill tillbaka*

    Kram

    SvaraRadera
  2. JA JA JA!!! Gör som din mor säger!!!
    Jag vill osse hänga på er Skåne-tour. Längesen man gjorde en sån redig utflykt. År och dar sen man var på Glimmingehus. Ven ska vi ju ut tillsammans på - det ska bli jättekul.
    Jag tror att din karl KOMMER att trivas kanon i Skåne NÄR ni flyttar hit! :)
    Kram

    SvaraRadera